Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aby žáci v dnešním světě uspěli, musí být schopni informace třídit, myslet tvořivě, kriticky a produktivně. Mají-li obstát a zvládnout řadu praktických dovedností, bez kterých tento druh myšlení není možný, musí se takový přístup rozvíjet již od dětství. Proto ve čtvrté třídě povedu děti ke kritickému myšlení.  

Co je kritické myšlení?

Projekt Čtením a psaním ke kritickému myšlení vznikl díky spolupráci učitelů z celého světa. Jeho cílem je zavádět ve školách výukové metody, které u žáků všech věkových skupin podporují a rozvíjejí kritické myšlení a potřebu celoživotního vzdělávání.

Kritické myšlení tedy znamená

  • porozumění informaci
  • uchopení myšlenky a její důsledné prozkoumání
  • porovnání myšlenky s jinými názory a s tím, co už o problému víme
  • zaujetí stanoviska a jeho obhájení Program nabízí účinný učební model, kdy se dítě na základě toho, co už zná, dobere znalostí a dovedností vyššího řádu a uvědomuje si, jakým způsobem k nim došlo. Učitel používá řadu konkrétních vyučovacích metod (brainstorming, myšlenkovou mapu, I.N.S.E.R.T., řízené čtení, diskuzi, referáty, dílnu čtení, metody psaní, metody reflexe a sebereflexe, metody sebehodnocení).

    Co dále považuji za důležité: 
    Využívání počítače ve výuce (velký výběr výukových počítačových programů), využívání internetu, třídní webové stránky 
     Tvůrčí atmosféra ve třídě - vzájenmá spolupráce, aktivní přístup, důvěra,  

    Zdravý životní styl - relaxační přestávky, pitný režim, sportovní aktivita,  
      Mimoškolní akce, exkurze, programy, výlety, projekty, zážitkové kurzy
     Spolupráce s rodinou

     

     

  •  

    Komentáře

    Přidat komentář

    Přehled komentářů

    Zatím nebyl vložen žádný komentář